Az egyre kedvezőbb feltételek miatt megnövekedett a magán egészségbiztosítások iránti kereslet Magyarországon (forrás: ebf.hu). Ha a privát egészségbiztosítás mellett tesszük le voksunkat, akkor elbúcsúzhatunk a hálapénztől, ez egészen bizonyos. Ma Magyarországon az egészségügyi intézményekben egyre tarthatatlanabb a helyzet és számos kifogásolható körülmény van. Egy privát egészségügyi szolgáltatás igénybevétele színvonalbeli különbséget jelent bárki számára. Mivel a biztosítók rájöttek, hogy az állami szolgáltatások sokaknak nem felelnek meg, így rendszeres díjért cserébe magán egészségbiztosításokat kínálnak.
A biztosítók által kínált egészségbiztosítások havi díját több tényező befolyásolhatja. A biztosított életkora, az egészségügyi állapota, a foglalkozása, az életmódja. Emellett, fontos megemlíteni, hogy csoportos vagy egyéni biztosításról van szó, illetve, hogy melyik biztosítót választja az ügyfél. Sokan nem tudják, de az egészségbiztosítás tulajdonképpen egy kockázati biztosítás, hiszen, ha egészségesek vagyunk akkor nem fizet ki ránk sokat a biztosító, ha viszont betegesek vagyunk, akkor sokat fog fizetni. Egy súlyos betegség esetén nem ritka a 20-30 millió forintos kiadás sem. A biztosítónak nagyon fontos, hogy pontosan felmérje a leendő ügyfelei állapotát, hiszen tudnia kell, mekkora kockázatot vállal. Az összegbiztosítások váratlan baj esetén pénzt fizetnek a biztosítottaknak, míg a szolgáltatásfinanszírozó biztosításoknál a teljes egészségügyi ellátást megszervezik. Teljes ellátás alatt értendő a magánorvosi ellátás, a különféle labor- és szűrővizsgálatok, de még a külföldi gyógykezelés is. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy melyik biztosítási forma mellett teszi le a voksát.
A biztosítók soha nem finanszíroznak olyan kiadást, amely nagy valószínűséggel be fog következni. A biztosítási csomagok nem igazán tartalmazzák a fogorvosi ellátást, hiszen ide mindenki sűrűn jár. Nem finanszírozzák azokat a plasztikai műtéteket, amelyek esztétikai jellegűek, hiszen ez sem egy váratlan kiadás. Sürgősségi ellátást a biztosítók szintén nem finanszíroznak, hiszen ezt törvény tiltja. Ezzel együtt az egészségbiztosítás nem kidobott pénz. A biztosítók évente szűrővizsgálatra küldik az ügyfeleket és 0-24 órás orvosi call center is jár minden ügyfélnek.