Egy ajándékot jó szándékból adományozunk, szívességből és elvárások nélkül. Az ajándékozás manapság mindennapos dolog, általában családtagjainkat, barátainkat, ismerőseinket, vagy munkatársainkat ajándékozzuk meg. Az ajándékokat illik időben odaadni, vagy elküldeni a kívánt személynek. De milyen is egy jó ajándék, illetve milyen szerepe van, ha egy cég részéről érkezik? A céges ajándékoknak is fontos szerepük lehet egy vállalaton belül, ezeknek például motiváló céljuk is lehet. Az ajándékok reklám jellegűek is lehetnek, mint például a protokoll ajándékok, amelyeket a cégen belüli alkalmazottak, partnerek, vagy vendégek kaphatnak. Általában ilyen ajándék egy bögre, golyóstoll, naptár, füzet stb., amelyre a cég logója, neve és elérhetősége van feltüntetve. Ilyen használati tárgyak által építeni lehet a vállalati identitást, illetve kifele is reklámozni lehet a céget. A céges ajándékok egyfajta hálát is kifejezhetnek. Ezáltal a vállalat vezetője jelezheti elismerését a jól végzett munka iránt. Napjainkban az ajándékozás minden téren elvárás lett, így a cégek életében is. A céges ajándékokat már marketing eszköznek is lehet tekinteni, ugyanis általuk megerősíthető és kibővíthető a cég kapcsolatrendszere.