Az újabb szigorítások és lezárások következményeként újra úrrá lett az embereken a felvásárlási láz. Élelmiszerek és higiéniai eszközök, mint például a toalett papír esetében ez még talán érthető is, de nem indokolt. Kígyózó sorok alakultak ki bútoráruházak előtt, amikre nem találtunk ésszerű magyarázatot. A hosszabb, több napos ünnepek előtt is mérhetően több a vásárlás és erre a márkák külön marketing kampányok segítségével még rá is tesznek egy lapáttal. Ilyenkor a boltokban is könnyen elcsábulhatunk, és meg vehetünk olyasmiket, amikre igazából nincs feltétlenül szükségünk. Ezt nevezik impulzus vásárlásnak. Napjainkban világosan látszik, hogy nem csak egy jól irányzott marketing kampány generálhat felvásárlási lázat. Biztosan emlékszünk még arra, amikor emberek képesek voltak az üzletek előtt éjszakázni, csak hogy elsőként vehessék meg a méregdrága telefon legújabb modelljét. Ez is a marketing kampányok hatásainak köszönhető. Fogyasztói társadalomban élünk, zúdulnak ránk amarketing kampányok reklámjai és ezzel egyidejűleg a negatív és pánik keltő hírek is. Például a vírushelyzet is beindíthatja bennünk a felhalmozás szükségletét. Ha érezzük magunkon a nyomást és a kényszert, jobb, ha megállunk egy pillanatra, veszünk pár mély lélegzetet és első lépésként átnézzük a hűtőt és a kamrát, összeírjuk, átgondoljuk, hogy mi az, ami valóban elfogyott és szükséges pótolni. A boltok folyamatosan nyitva tarthatnak, online is számtalan helyről vásárolhatunk már, tehát semmi szükség arra, hogy néhány tartós élelmiszeren és 1-2 napra elegendő napi fogyasztású élelmiszeren kívül többet halmozzunk fel otthon.