Megoldás a sarokfájásra, egy fájdalommentes kezelési mód!

A sarokfájás az egészen enyhétől terjedhet a komoly panaszokat okozó tünetekig. A probléma a fájdalom mellett az is, hogy akár a mozgásszabadság beszűkülését, és így az életminőség rontását is okozhatja a betegség. Hátterében életmódbeli tényezők állnak a legtöbbször, de nem ritka, hogy olyan betegségek hatására alakul ki, mint például a lúdtalp. A kezelési módok változatosak, az egyik módszer 80%-os gyógyulást ígér (részletek itt) , de persze sok múlik azon is, hogy mennyire vagyunk hajlandóak berögződött szokásainkon, vagy testsúlyunkon változtatni. Nézzük először azt, mi okozhatja a kínzó sarokfájást!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az elhízás bizony rengeteg egészségügyi kockázattal jár. Nem pusztán a jó megjelenés miatt érdemes tehát a súlycsökkentés mellett dönteni, hanem például a sarokfájás elkerülése végett is. Járás közben a testsúly 1,25-szerese nehezedik a sarkakra, futásnál pedig ennél sokkal több. Nem csak a mindennapi tevékenység jelenthet tehát komoly fájdalmakat az érintetteknek, hanem a sport is. Ez persze nem azt jelenti, hogy le kellene mondani a rendszeres edzések előnyeiről, mindössze a mozgásformát célszerű alaposan megválasztani.

S ha már sportról esett szó, akkor mindenképpen említést érdemel a túlterhelés, illetve a sportsérülések, melyek előbb vagy utóbb szintén sarokfájáshoz vezethetnek. Legyen akármilyen szűkre szabott is a napi időbeosztás, a bemelegítésre és a nyújtásra minden esetben célszerű időt szakítani. Mint korábban már említettük a lúdtalp jelentette rendellenességek szintén sarokproblémákat okozhatnak, de a befelé dőlő boka is gyakran áll a háttérben. A magassarkú cipők viselésével is érdemes óvatosnak lenni, ugyanis ez is sarokfájáshoz vezethet.

Megoldás azonban létezik, méghozzá a lökéshullámokkal dolgozó terápia személyében. A megoldásnak köszönhetően élénkül az érintett terület vérkeringése, s így az akár évek során lerakódott méreganyagok könnyebben tudnak távozni onnan. A hullámlökés az izmokra is jótékony hatással van, oldja a görcsöket, és ugyanakkor beindítja a szervezet öngyógyító folyamatait. Alkalmanként már tizenöt perc is elegendő lehet, a gyakoriságot pedig annak függvényében érdemes megválasztani, hogy milyen régóta áll fenn a sarokfájás problémája.